Khutbah Jum’at
dening Hartono Ahmad Jaiz

Ilustrasi: web.unair.ac.id

(Bahasa Jawa, setelah selesai, bagian bawah Bahasa Indonesia)

إِنّ الْحَمْدَ ِللهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَسَيّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنّ مُحَمّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ

اَللهُمّ صَلّ وَسَلّمْ عَلى مُحَمّدٍ وَعَلى آلِهِ وِأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدّيْن.

يَاأَيّهَا الّذَيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ حَقّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنّ إِلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ

يَاأَيّهَا النَاسُ اتّقُوْا رَبّكُمُ الّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَاءً وَاتّقُوا اللهَ الَذِي تَسَاءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَام َ إِنّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا

يَاأَيّهَا الّذِيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا، أَمّا بَعْدُ …

فَأِنّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ، وَخَيْرَ الْهَدْىِ هَدْىُ مُحَمّدٍ صَلّى الله عَلَيْهِ وَسَلّمَ، وَشَرّ اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا، وَكُلّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةً، وَكُلّ ضَلاَلَةِ فِي النّارِ.

Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, mangga kita sedaya bersyukur dhateng Allah Subhanahu wa Ta’ala ingkang sampun kersa maringi macem-macem keni’matan bahkan hidayah dhateng kita sedaya.

Shalawat lan salam mugi-mugi Allah tetapkan kangge Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam, keluarganya, para sahabatnya, lan para panurutipun ingkang setia kaliyan sae ngantos akhir zaman.

Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, mangga kita sedaya senantiasa bertaqwa dhateng Allah kaliyan saleres-lerese taqwa,nglampai perintah-perintahe Allah sakiyat kesagedan kita sedaya, lan nebihi larangan-laranganipun.
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, ing kesempatan ingkang insya Allah diberkahi Allah punika badhe kula aturaken babagan generasi ninggal sholat lan nuruti utawi ngumbar syahwat.

Allah Ta’ala ngendika:

أُولَئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ مِنْ ذُرِّيَّةِ آَدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ وَمِنْ ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَا إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آَيَاتُ الرَّحْمَنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا (58) فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا (59) إِلَّا مَنْ تَابَ وَآَمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ شَيْئًا (60) جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا (61) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَعَشِيًّا  [مريم/58-62]

“Mereka itu adalah orang-orang yang telah diberi nikmat oleh Allah, yaitu para Nabi dari keturunan Adam, dan dari keturunan Ibrahim dan Israil, dan dari orang-orang yang telah Kami beri petunjuk dan telah Kami pilih. Apabila dibacakan ayat-ayat Allah Yang Maha Pemurah kepada mereka, maka mereka menyungkur dengan bersujud dan menangis. Maka datanglah sesudah mereka, pengganti (yang jelek) yang menyia-nyiakan shalat dan memper-turutkan hawa nafsunya, maka mereka kelak akan menemui kesesatan. Kecuali orang yang bertaubat, beriman dan beramal saleh, maka mereka itu akan masuk surga dan tidak dianiaya (dirugikan) sedikitpun.” (terjemah QS. Maryam: 58-60).

“Piyambake sedaya punika yaiku tiyang-tiyang ingkang sampun dipun sukani nikmat dening Allah, yaiku para Nabi saking turun Adam, lan saking turun Ibrahim lan Israil, lan saking tiyang-tiyang ingkang sampun Kami sukani pitedah lan sampun Kami pilih. menawi kawaosaken ayat-ayat  Allah  ingkang mupu pamirah dhateng piyambake sedaya, mila piyambake sedaya menyungkur kaliyan bersujud lan nangis. Lajeng datheng sasampune piyambake sedaya, panggantos (ingkang awon) ingkang nyia-nyiaaken sholat lan nuruti hawa nafsune, mila piyambake sedaya mbenjing badhe nemoni kesesatan. kajawi tiyang ingkang bertaubat, iman lan ngamal saleh, mila piyambake sedaya punika badhe mlebet swargi lan mboten dianiaya (dipun rugeaken) sekedhika.” (terjemah QS. Maryam: 58-60).

Imam Ibnu Katsir mertelakaken, generasi ingkang adhoo’ush sholaat punika, menawi piyambake sedaya sampun menyia-nyiakan sholat, mila mesti piyambake sedaya langkung menyia-nyiakan kewajiban-kewajiban sanesipun. Amargi sholat punika yaiku tiang agami lan pilarnya, lan sasae-sae amale hamba.  Lan badhe tambah (kaelekan piyambake sedaya) kaliyan nuruti syahwat donya lan kelezatanipun, kesengsem kaliyan kegesangan lan kenikmatane donya. mila piyambake sedaya punika badhe memoni kesesatan, artosipun ketunan ing dinten qiyamat.

Adapun lafazh Adho’us sholaat punika, miturut Imam Ibnu Katsir, enten beberapa pamanggih. enten tiyang-tiyang ingkang berpendapat bahwa adho’us sholaat punika ninggal sholat samudayanipun (tarkuhaa bilkulliyyah). punika yaiku pemanggih ingkang dipun ginemaken dening Muhammad bin Ka’ab Al-Quradhi, Ibnu Zaid bin Aslam, As-Suddi, lan pendapat punika ingkang dipun pilih dening Ibnu Jarir. pendapat punika ingkang dados pendapat sebagian tiyang salaf  lan para imam kados ingkang masyhur saking Imam Ahmad, lan setunggal pendapat saking As-Syafii ngantos datheng pengkafiran tiyang ingkang ninggal sholat (tarikus sholah) saksampune dipun jejegaken, iqamatul hujjah (pamertelan dalil), berdasarkan Hadits:

بَيْنَ الْعَبْدِ وَبَيْنَ الشِّرْكِ تَرْكُ الصَّلاَةِ (رواه مسلم في صحيحه برقم: 82 من حديث جابر).

“(Perbedaan) antara hamba dan kemusyrikan itu adalah meninggalkan sholat.” (HR Muslim dalam kitab Shohihnya nomor 82 dari hadits Jabir). “(bedane) antawis hamba lan kemusyrikan punika yaiku ninggal sholat.” (HR Muslim lebet kitab Shohihnya nomor 82saking hadits Jabir).

lan Hadits sanesipun:

الْعَهْدُ الَّذِيْ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ الصَّلاَةُ، فَمَنْ تَرَكَهَا فَقَدْ كَفَرَ. (رواه الترمذي رقم 2621 والنسائ 1/231 ،وقال الترمذي :هذا حديث حسن صحيح غريب).

“Batas yang ada di antara kami dan mereka adalah sholat, maka barangsiapa meninggalkannya, sungguh-sungguh ia telah kafir.” (Hadits Riwayat At-Tirmidzi dalam Sunannya nomor 2621dan An-Nasaai dalam Sunannya 1/231, dan At-Tirmidzi berkata hadits ini hasan shohih ghorib).
Tafsir Ibnu Katsir, tahqiq Sami As-Salamah, juz 5 hal 243).
“wates ingkang enten ing antawis kami lan piyambake sedaya yaiku sholat, mila barangsiapa ninggalaken sholat, saestu-saestu piyambakipun sampun kafir.” (Hadits Riwayat At-Tirmidzi lebet Sunannya nomor 2621dan An-Nasaai lebetSunannya 1/231, lan At-Tirmidzi wicanten hadits punika hasan shohih ghorib).
(Tafsir Ibnu Katsir, tahqiq Sami As-Salamah, juz 5 hal 243).

Penuturan ing ayat Al-Quran punika ngginemaken tiyang-tiyang shaleh, kepilih, bahkan nabi-nabi kaliyan sikap patuhnya ingkang sanget inggil. piyambake sedaya bersujud lan  nangis nalika kawaosaken ayat-ayat Allah. nanging salajengipun, dipun sambet kaliyan ayat ingkang ngabaraken sifat-sifat generasi panggantos ingkang benten sanget, bahkan berlawanan saking sifat-sifat kepatuhan ingkang inggil punika, yakni sikap generasi panerus ingkang menyia-nyiakan sholat lan ngumbar hawa nafsu.

Saibo menghunjamnya peringatanipun Allah ing lebet Al-Quran kaliyan cara ngabaraken sejarah “keluarga pilihan” ingkang lajeng datheng saksampune piyambake sedaya punika generasi manusia bobrok ingkang merosot sanget morale. Bobroke akhlaq manusia saking keturunan tiyang ingkang kasebut manusia pilihan, ateges ngrupikaken tingkah ingkang kebangeten.

Saged kita sedaya bayangaken ing lebete kegesangan punika. Menawi enten ulama ageng, shaleh lan leres-leres sae, lajeng keturunanipun mboten saged nyameni keagenganipun lan mboten saged marisi ke’ulamaanipun, mila ucapan ingkang pas yaiku:. “eman tenan, keagengane bapaknya mboten dipun warisi anak-anakipun.” Punika saweg bab masalah keilmuanipun ingkang merosot. lajeng, tembung lan ucapan menapa malih ingkang pantes kangge nggetuni bejat lan bobroke akhlaqe generasi panggantos tiyang-tiyang suci lan shaleh punika? namung ucapan“eman seribu kali eman tenan” ingkang bokmenawi saged kita sedaya ucapaken.

Saksampune kita sedaya saged ngelingi saibo tragisnya kawontenan ingkang dipun sanjangaken Al-Quran punika, semunipun betah ugi kita sedaya ngilo ing ngajeng kaca. Ningali badan kita sedaya piyambak, kaliyan mbandingaken menapa ingkang dikisahkan Al-Quran.

Kisah ayat punika, mboten menyinggung-nyinggung tiyang-tiyang ingkang mbangkang ing kala gesangipun para Nabi pilihan Allah. kamongko wilangan tiyang ingkang mbangkang mboten sekedhik, bahkan mengsahi para Nabi kaliyan macem-macem daya upaya. Ayat punika mboten mastani tiyang-tiyang kafir, mboten ateges mboten enten tiyang-tiyang kafir. nanging kanthi mastani keluarga-keluarga pilihan punika justru ngrupikaken pengkhususan ingkang langkung tajam. ing kala kathahipun tiyang kafir berkeliaran ing bumi, kala punika enten tiyang-tiyang pilihan ingkang sanget patuh dhateng Allah. nanging, generasi taat punika dipun terusaken dening generasi ingkang bobrok akhlaqnya. punika ingkang dados masalah ageng.

salebete kegesangan ingkang tertera ing sejarah kita sedaya, Muslimin ingkang taat agami, ing kala penjajah berkuasa, kanti kedadosan perampasan hak, kedhaliman merajalela lan sapanunggalane, enten tanem peksa lan sapanunggalane; piyambake sedaya ingkang tetap kekah lan ta’at ing Allah punika yaiku leres-leres tiyang pilihan. Kaum muslimin ingkang tetap njejegaken Islam ing kala orientalis lan antek-antek penjajah ngginakaken Islam dados pirantos penjajahan, nanging kaum muslimin punika tetap kekah ngekahi Islam lan siti toyanipun, mboten hanyut dhateng iming-iming kalenggahan kangge melu njajah bangsane dewe; piyambake sedaya leres-leres tiyang-tiyang pilihan.

senajan mboten sami antawis derajat keshalehan para Nabi ingkang dipun tuladhakaken ing Al-Quran punika, kanthi derajat ketaatan kaum Muslimin ingkang taat ing Allah ing kala gencarnya penjajahan punika, nanging alur peringatan ayat punika sampun mencakup. kanti mekaten, saged kita sedaya fahami bahwa ayat punika ngelingaken, ampun ngantos kedadosan malih menapa ingkang sampun kedadosan ing masa lampau. yaiku generasi panggantos ingkang awon, ingkang nyia-nyiaaken sholat lan nuruti syahwat hawa nafsu.

pepelingan ingkang saleresipun tajam punika betah dipun dhawah wiyaraken, dipun hayati lan dipun cepeng leres-leres, kanthi penuh kesadaran, supados mboten kedadosan menapa ingkang sampun kedadosan masa lajeng yaiku tragedi ingkang sampun menimpa kaum Bani Israel, berupa generasi awon, bobrok, ninggal sholat lan nuruti syahwat.

nyukani hak sholat 
kangge punika, kita sedaya kedah mengkaji badan kita sedaya malih. Menapa pepelingan Allah punika kita sedaya sampun elingi lan kita sedaya pados jalan keluaripun?
mugi-mugi sampun kita sedaya wontenaken. nanging, tentu kamawon mboten ateges sampun rampung. Amargi masalahe kedah selalu dipertahankan. Tanpa upaya mempertahankannya, kemungkinan akan lebih banyak desakan dan dorongan yang mengarah pada “adho’us sholat” (menyia-nyiakan atau meninggalkan shalat) wattaba’us syahawaat (lan nuruti syahwat hawa nafsu).

Suatu misal, kasus nyata, bisa kita telusuri liwat pertanyaan-pertanyaan.
. Sudahkah kita sedaya sukakna lan kita sedaya upadosaken hak-hak para panyambut damel/ berah, panyambut damel alit, rencang griyatangga, panjagi griya tedha, panjagi toko dan sebagainya untuk diberi kebebasan mengerjakan shalat pada waktunya, terutama maghrib yang waktunya sempit? Berapa banyak pekerja kecil semacam itu yang terhimpit oleh peraturan majikan, nanging kita sedaya umat Islam mendel kamawon utawi dereng saged nulung sesami muslim ingkang terhimpit punika?

Bahkan, ing arena pamucalan formal, ingkang dipun wontenaken kaliyan tujuan membina manusia ingkang bertaqwa pun, sudahkah nyukani kebebasan sacara sae dhateng murid lan guru kangge nglampahaken sholat? Sudahkah dipun sukani pirantos secara memadai ing kampus-kampus lan panggen-panggen pamucalan kangge nglampahaken sholat? lan sudahkah para murid punika dipun sukani bimbingan sacara memadai supados saged mendirikan sholat sami kaliyan ingkang dipun wucalaken Nabi Muhammad Shallallaahu alaihi wa Salam ?
kita sedaya betah merenungkan lan ngelingi pepelingan Allah ing ayat kesebat, babagan entenipun generasi ingkang ninggal sholat lan mituruti syahwat.

Ayat-ayat Al-Quran ingkang sampun nyukani pepelingan kanthi tegas punika mestine kita sedaya sambut ugi kaliyan semangat menanggulangi munculnya generasi sampah ingkang nyia-nyiaaken sholat lan bahkan mengumbar syahwat. Dalam arti penjabaran dan pelaksanaan agama dengan amar ma’ruf nahi munkar secara konsekuen dan terus menerus, sehingga dalam hal beragama, kita akan mewariskan generasi yang benar-benar diharapkan, bukan generasi yang bobrok kados ingkang sampun diwantos-wantos ing Al-Quran punika.

Fakir miskin, keluarga, lan mahasiswa
dalam hubungan kemasyarakatan ingkang erat pisan hubunganipun kaliyan ekonomi, paling utami masalah kemiskinan,sudahkah kita sedaya nyukani sumbangan sarung utawi mukena/ rukuh dhateng fakir miskin, kajengipun piyambake sedaya saged tetap sholat ing kala mukenane ingkang setunggal-setunggalipun teles nalika dipun kumbah ing musim jawah?

dalam urusan keluarga, sudahkah kita sedaya salajeng naros lan mengontrol anak-anak kita sedaya saben wanci sholat, kajengipun piyambake sedaya mboten kesupen?
dalam urusan efektifitas da’wah, sudahkah kita sedaya nggesangaken jama’ah ing masjid-masjid kampus pamucalan Islam: IAIN (Institut agami Islam Negeri), UIN (Universitas Islam Negeri) utawia STAIN (Sekolah inggil agami Islam Negeri) ingkang pertela-pertela melajari Islam punika, kajengipun para alumninya utawia mahasiswa ingkang taksih sinau ing ngrika tetap njejegaken sholat, lan mboten ngarah datheng pemahaman sekuler ingkang nilainya sami ugi kaliyan nuruti syahwat?
langkung wigati malih, sudahkah kita sedaya ngelingaken para pengurus masjid utawi mushalla utawi langgar supados sholat datheng masjid ingkang diurusinya? Bahkan sudahkah para pegawai ingkang kantor-kantornya ing lingkungan masjid, kita sedaya elingaken kajengipun sholat berjama’ah ing Masjid ingkang dados panggen piyambake sedaya nyambut damel, dadosipun mboten katingal malih sosok-sosok ingkang tetap mangkreng ing meja masing-masing –bahkan kaliyan ngeses utawi udud malih, kados ta– kala adzan dikumandangkan?

taksih kathah malih ingkang dados tanggel jawab kita sedaya kangge menanggulangi kajengipun mboten kedadosan generasi ingkang ninggal sholat ingkang disebut ing ayat wau.

sholat, tali Islam ingkang paling akhir
pepelingan ingkang enten ing ayat kesebat taksih dipun kuataken kaliyan entenipun penegasan saking Rasulullah, Muhammad Shallallaahu alaihi wa Salam

لَيَنْقُضَنَّ عُرَا اْلإِسْلاَمِ عُرْوَةً عُرْوَةً فَكُلَّمَا انْتَقَضَتْ عُرْوَةٌ تَشَبَّثَ النَّاسُ بِالَّتِيْ تَلِيْهَا وَأَوَّلُهُنَّ نَقْضًا الْحُكْمُ وَآخِرُهُنَّ الصَّلاَةُ. (رواه أحمد).

“Tali-tali Islam pasti akan putus satu-persatu. Maka setiap kali putus satu tali (lalu) manusia (dengan sendirinya) bergantung dengan tali yang berikutnya. Dan tali Islam yang pertamakali putus adalah hukum(nya), sedang yang terakhir (putus) adalah shalat. (Hadits Riwayat Ahmad dari Abi Umamah menurut Adz – Dzahabi , dan menurut Syu’aib Al-Arnauth isnadnya jayyid).
“tangsul-tangsul Islam mesti badhe putus setunggal-palih setunggal. mila saben putus setunggal tangsul (lajeng)manusia (kanthi piyambakipun) bergantung kaliyan tangsul ingkang cedakipun. lan tangsul Islam ingkang pertamakali putus yaiku hukumipun saweg ingkang paling akhir (putus) yaiku sholat. (Hadits Riwayat Ahmad saking Abi Umamah miturut Adz – Dzahabi , lan miturut Syu’aib Al-Arnauth isnadnya jayyid).

Hadits Rasulullah punika langkung gamblang malih, bahwa putusnya tangsul Islam ingkang paling akhir yaiku sholat. samalih sholat punika taksih dipun jejegaken dening umat Islam, ateges taksih enten tangsul ing Islam punika. sawalikipun menawi sholat sampun mboten dipun jejegaken, mila putuslah Islam kesedayanipun, amargi sholat yaiku tangsul ingkang paling akhir lebet Islam. mila mboten mengherankan menawi Allah mastani tingkah “adho’us sholah”(nyia-nyiakan/ ninggal sholat) lebet ayat kesebat diucapkan ing urutan langkung riyen dipun banding “ittaba’ussyahawaat” (mituruti syahwat), senajan tingkah mituruti syahwat punika sampun ngrupikaken puncak kebejatan moral manusia. kanthi mekaten, saged kita sedaya fahami, ibo memuncaknya nilai buruknya tiyang-tiyang ingkang ninggal sholat, amargi puncak kebejatan moral berupa mituruti syahwat pun taksih ing urutan wingking dipun banding tingkah ninggal sholat.

ing mripat manusia, saged dipun elingi ibo awonipun tiyang ingkang mengumbar hawa nafsunya. lajeng, menawi Allah nyukakaken kriteria ninggal sholat punika langkung dipun riyenaken penyebutannya lebet urutan kaawonanipun, ateges karisakan ingkang sanget parah. Apalagi  menawi kalih-kalihipun, dipun tumindakake, yaiku ninggal sholat, lan mituruti syahwat, sampun saged dipun mestiaken ibo parahe karisakan.

Tiada tembung ingkang langkung leres daripada tembunge Allah lan Rasul-Nya. dalam hal punika Allah lan Rasul-Nyamengecam sanget tiyang ingkang ninggal sholat lan mituruti syahwat. mila manggaa kita sedaya jagi badan kita sedaya lan generasi turun kita sedaya saking kebinasaan ingkang pertela-pertela diwantos-wantos dening Allah lan Rasul-Nya punika. mugi-mugi kita sedaya mboten klebet piyambake sedaya ingkang sampun lan badhe binasa akibat numindakake pelanggaran sanget ageng, yaiku ninggal sholat lan mituruti syahwat. Amien.

بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ.

Khutbah akhir

إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا} وَقَالَ: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا} 
ثُمَّ اعْلَمُوْا فَإِنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِالصَّلاَةِ وَالسَّلاَمِ عَلَى رَسُوْلِهِ فَقَالَ: {إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا}.
 
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ. اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ، وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
 

***** 

(Bahasa Indonesia)

Generasi Meninggalkan Shalat & Mengikuti Syahwat
Khutbah Jum’at

Oleh Hartono Ahmad Jaiz

إِنّ الْحَمْدَ ِللهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَسَيّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنّ مُحَمّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ

اَللهُمّ صَلّ وَسَلّمْ عَلى مُحَمّدٍ وَعَلى آلِهِ وِأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدّيْن.
يَاأَيّهَا الّذَيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ حَقّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنّ إِلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ

يَاأَيّهَا النَاسُ اتّقُوْا رَبّكُمُ الّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَاءً وَاتّقُوا اللهَ الَذِي تَسَاءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَام َ إِنّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا
يَاأَيّهَا الّذِيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا، أَمّا بَعْدُ …

فَأِنّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ، وَخَيْرَ الْهَدْىِ هَدْىُ مُحَمّدٍ صَلّى الله عَلَيْهِ وَسَلّمَ، وَشَرّ اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا، وَكُلّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةً، وَكُلّ ضَلاَلَةِ فِي النّارِ.

Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, marilah kita bersyukur kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala yang telah berkenan memberikan berbagai keni’matan bahkan hidayah kepada kita.

Shalawat dan salam semoga Allah tetapkan untuk Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam, keluarganya, para sahabatnya, dan para pengikutnya yang setia dengan baik sampai akhir zaman.

Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, mari kita senantiasa bertaqwa kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa, menjalani perintah-perintah Allah sekuat kemampuan kita, dan menjauhi larangan-laranganNya.

Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, pada kesempatan yang insya Allah diberkahi Allah ini akan kami kemukakan tentang generasi meninggalkan shalat dan mengikuti syahwat.

Allah Ta’ala berfirman:

أُولَئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ مِنْ ذُرِّيَّةِ آَدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ وَمِنْ ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَا إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آَيَاتُ الرَّحْمَنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا (58) فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا (59) إِلَّا مَنْ تَابَ وَآَمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ شَيْئًا (60) جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا (61) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَعَشِيًّا  [مريم/58-62]

“Mereka itu adalah orang-orang yang telah diberi nikmat oleh Allah, yaitu para Nabi dari keturunan Adam, dan dari keturunan Ibrahim dan Israil, dan dari orang-orang yang telah Kami beri petunjuk dan telah Kami pilih. Apabila dibacakan ayat-ayat Allah Yang Maha Pemurah kepada mereka, maka mereka menyungkur dengan bersujud dan menangis. Maka datanglah sesudah mereka, pengganti (yang jelek) yang menyia-nyiakan shalat dan memper-turutkan hawa nafsunya, maka mereka kelak akan menemui kesesatan. Kecuali orang yang bertaubat, beriman dan beramal saleh, maka mereka itu akan masuk surga dan tidak dianiaya (dirugikan) sedikitpun.” (terjemah QS. Maryam: 58-60).

Imam Ibnu Katsir menjelaskan, generasi yang adhoo’ush sholaat itu, kalau mereka sudah menyia-nyiakan sholat, maka pasti mereka lebih menyia-nyiakan kewajiban-kewajiban lainnya. Karena shalat itu adalah tiang agama dan pilarnya, dan sebaik-baik perbuatan hamba. Dan akan tambah lagi (keburukan mereka) dengan mengikuti syahwat dunia dan kelezatannya, senang dengan kehidupan dan kenikmatan dunia. Maka mereka itu akan menemui kesesatan, artinya kerugian di hari qiyamat.

Adapun maksud lafazh Adho’us sholaat ini, menurut Imam Ibnu Katsir, ada beberapa pendapat. Ada orang-orang yang berpendapat bahwa adho’us sholaat itu meninggalkan sholat secara keseluruhan (tarkuhaa bilkulliyyah). Itu adalah pendapat yang dikatakan oleh Muhammad bin Ka’ab Al-Quradhi, Ibnu Zaid bin Aslam, As-Suddi, dan pendapat itulah yang dipilih oleh Ibnu Jarir. Pendapat inilah yang menjadi pendapat sebagian orang salaf dan para imam seperti yang masyhur dari Imam Ahmad, dan satu pendapat dari As-Syafi’i sampai ke pengkafiran orang yang meninggalkan shalat (tarikus sholah) setelah ditegakkan, iqamatul hujjah (penjelasan dalil), berdasarkan Hadits:

بَيْنَ الْعَبْدِ وَبَيْنَ الشِّرْكِ تَرْكُ الصَّلاَةِ (رواه مسلم في صحيحه برقم: 82 من حديث جابر).

“(Perbedaan) antara hamba dan kemusyrikan itu adalah meninggalkan sholat.” (HR Muslim dalam kitab Shohihnya nomor 82 dari hadits Jabir).

Dan Hadits lainnya:

الْعَهْدُ الَّذِيْ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ الصَّلاَةُ، فَمَنْ تَرَكَهَا فَقَدْ كَفَرَ. (رواه الترمذي رقم 2621 والنسائ 1/231 ،وقال الترمذي :هذا حديث حسن صحيح غريب).

“Batas yang ada di antara kami dan mereka adalah sholat, maka barangsiapa meninggalkannya, sungguh-sungguh ia telah kafir.” (Hadits Riwayat At-Tirmidzi dalam Sunannya nomor 2621dan An-Nasaai dalam Sunannya 1/231, dan At-Tirmidzi berkata hadits ini hasan shohih ghorib).
Tafsir Ibnu Katsir, tahqiq Sami As-Salamah, juz 5 hal 243).

Penuturan dalam ayat Al-Quran ini membicarakan orang-orang shaleh, terpilih, bahkan nabi-nabi dengan sikap patuhnya yang amat tinggi. Mereka bersujud dan menangis ketika dibacakan ayat-ayat Allah. Namun selanjutnya, disambung dengan ayat yang memberitakan sifat-sifat generasi pengganti yang jauh berbeda, bahkan berlawanan dari sifat-sifat kepatuhan yang tinggi itu, yakni sikap generasi penerus yang menyia-nyiakan shalat dan mengumbar hawa nafsu.

Betapa menghunjamnya peringatan Allah dalam Al-Quran dengan cara menuturkan sejarah “keluarga pilihan” yang kemudian datang setelah mereka itu generasi manusia bobrok yang sangat merosot moralnya. Bobroknya akhlaq manusia dari keturunan orang yang disebut manusia pilihan, berarti merupakan tingkah yang keterlaluan. Bisa kita bayangkan dalam kehidupan ini. Kalau ada ulama besar, shaleh dan benar-benar baik, lantas keturunannya tidak bisa menyamai kebesarannya dan tak mampu mewarisi keulamaannya, maka ucapan yang pas adalah:. “Sayang, kebesaran bapaknya tidak diwarisi anak-anaknya.” Itu baru masalah mutu keilmuan nya yang merosot. Lantas, kata dan ucapan apa lagi yang bisa untuk menyayangkan bejat dan bobroknya generasi pengganti orang-orang suci dan shaleh itu? Hanya ucapan “seribu kali sayang” yang mungkin bisa kita ucapkan.
Setelah kita bisa menyadari betapa tragisnya keadaan yang dituturkan Al-Quran itu, agaknya perlu jlan kita bercermin di depan kaca. Melihat diri kita sendiri, dengan memperbandingkan apa yang dikisahkan Al-Quran.

Kisah ayat itu, tidak menyinggung-nyinggung orang-orang yang membangkang di saat hidupnya para Nabi pilihan Allah. Sedangkan jumlah orang yang membangkang tidak sedikit, bahkan melawan para Nabi dengan berbagai daya upaya. Ayat itu tidak menyebut orang-orang kafir, bukan berarti tidak ada orang-orang kafir. Namun dengan menyebut keluarga-keluarga pilihan itu justru merupakan pengkhususan yang lebih tajam. Di saat banyaknya orang kafir berkeliaran di bumi, saat itu ada orang-orang pilihan yang amat patuh kepada Allah. Tetapi, generasi taat ini diteruskan oleh generasi yang bobrok akhlaqnya. Ini yang jadi masalah besar.

Dalam kehidupan yang tertera dalam sejarah kita, Muslimin yang taat, di saat penjajah berkuasa, terjadi perampasan hak, kedhaliman merajalela dan sebagainya, ada tanam paksa dan sebagainya; mereka yang tetap teguh dan ta’at pada Allah itu adalah benar-benar orang pilihan. Kaum muslimin yang tetap menegakkan Islam di saat orientalis dan antek-antek penjajah menggunakan Islam sebagai sarana penjajahan, namun kaum muslimin itu tetap teguh mempertahankan Islam dan tanah airnya, tidak hanyut kepada iming-iming jabatan untuk ikut menjajah bangsanya, mereka benar-benar orang-orang pilihan.

Sekalipun tidak sama antara derajat keshalehan para Nabi yang dicontohkan dalam Al-Quran itu, dengan derajat ketaatan kaum Muslimin yang taat pada Allah di saat gencarnya penjajahan itu, namun alur peringatan ini telah mencakupnya. Dengan demikian, bisa kita fahami bahwa ayat itu mengingatkan, jangan sampai terjadi lagi apa yang telah terjadi di masa lampau. Yaitu generasi pengganti yang jelek, yang menyia-nyiakan shalat dan mengikuti hawa nafsunya.

Peringatan yang sebenarnya tajam ini perlu disebar luaskan, dihayati dan dipegang benar-benar, dengan penuh kesadaran, agar tidak terjadi  apa yang telah terjadi masa lalu yaitu tragedi yang telah menimpa kaum Bani Israel, berupa generasi jelek, bobrok, meninggalkan shalat dan mengikuti syahwat.

Memberikan hak shalat 
Untuk itu, kita harus mengkaji diri kita lagi. Sudahkan peringatan Allah itu kita sadari dan kita cari jalan keluarnya?
Mudah-mudahan sudah kita laksanakan. Tetapi, tentu saja bukan berarti telah selesai. Karena masalahnya harus selalu dipertahankan. Tanpa upaya mempertahankannya, kemungkinan akan lebih banyak desakan dan dorongan yang mengarah pada “adho’us sholat” (menyia-nyiakan atau meninggalkan shalat) wattaba’us syahawaat (dan mengikuti syahwat hawa nafsu).

Suatu misal, kasus nyata, bisa kita telusuri lewat pertanyaan-pertanyaan. Sudahkah kita berikan dan kita usahakan hak-hak para pekerja/ buruh, pekerja kecil, pembantu rumah tangga, penjaga rumah makan, penjaga toko dan sebagainya untuk diberi kebebasan mengerjakan shalat pada waktunya, terutama maghrib yang waktunya sempit? Berapa banyak pekerja kecil semacam itu yang terhimpit oleh peraturan majikan, tetapi kita umat Islam diam saja atau belum mampu menolong sesama muslim yang terhimpit itu?

Bahkan, dalam arena pendidikan formal, yang diselenggarakan dengan tujuan membina manusia yang bertaqwa pun, sudahkah memberi kebebasan secara baik kepada murid dan guru untuk menjalankan shalat? Sudahkah diberi sarana secara memadai di kampus-kampus dan tempat-tempat pendidikan untuk menjalankan shalat? Dan sudahkah para murid itu diberi bimbingan secara memadai untuk mampu mendirikan shalat sesuai dengan yang diajarkan Nabi Muhammad Shallallaahu alaihi wa Salam ?
Kita perlu merenungkan dan menyadari peringatan Allah dalam ayat tersebut, tentang adanya generasi yang meninggalkan shalat dan menuruti syahwat.

Ayat-ayat Al-Quran yang telah memberi peringatan dengan tegas ini mestinya kita sambut pula dengan semangat menanggulangi munculnya generasi sampah yang menyia-nyiakan shalat dan bahkan mengumbar syahwat. Dalam arti penjabaran dan pelaksanaan agama dengan amar ma’ruf nahi munkar secara konsekuen dan terus menerus, sehingga dalam hal beragama, kita akan mewariskan generasi yang benar-benar diharapkan, bukan generasi yang bobrok seperti yang telah diperingatkan dalam Al-Quran itu.

Fakir miskin, keluarga, dan mahasiswa
Dalam hubungan kemasyarakatan yang erat sekali hubungannya dengan ekonomi, terutama masalah kemiskinan, sudahkah kita memberi sumbangan sarung atau mukena/ rukuh kepada fakir miskin, agar mereka bisa tetap shalat di saat mukenanya yang satu-satunya basah ketika dicuci pada musim hujan?

Dalam urusan keluarga, sudahkah kita selalu menanya dan mengontrol anak-anak kita setiap waktu shalat, agar mereka tidak lalai?
Dalam urusan efektifitas da’wah, sudahkah kita menghidupkan jama’ah di masjid-masjid kampus pendidikan Islam: IAIN (Institut Agama Islam Negeri), UIN (Universitas Islam Negeri) ataupun STAIN (Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri) yang jelas-jelas mempelajari Islam itu, agar para alumninya ataupun mahasiswa yang masih belajar di sana tetap menegakkan shalat, dan tidak mengarah ke pemikiran sekuler yang nilainya sama dengan mengikuti syahwat?
Lebih penting lagi, sudahkah kita mengingatkan para pengurus masjid atau mushalla atau langgar untuk shalat ke masjid yang diurusinya? Bahkan sudahkah para pegawai yang kantor-kantornya di lingkungan masjid, kita ingatkan agar shalat berjama’ah di Masjid yang menjadi tempat mereka bekerja, sehingga tidak tampak lagi sosok-sosok yang tetap bertahan di meja masing-masing –bahkan sambil merokok lagi, misalnya–  saat adzan dikumandangkan?

Masih banyak lagi yang menjadi tanggung jawab kita untuk menanggulangi agar tidak terjadi generasi yang meninggalkan shalat yang disebut dalam ayat tadi.

Shalat, tali Islam yang terakhir
Peringatan yang ada di ayat tersebut masih ditambah dengan adanya penegasan dari Rasulullah, Muhammad Shallallaahu alaihi wa Salam

لَيَنْقُضَنَّ عُرَا اْلإِسْلاَمِ عُرْوَةً عُرْوَةً فَكُلَّمَا انْتَقَضَتْ عُرْوَةٌ تَشَبَّثَ النَّاسُ بِالَّتِيْ تَلِيْهَا وَأَوَّلُهُنَّ نَقْضًا الْحُكْمُ وَآخِرُهُنَّ الصَّلاَةُ. (رواه أحمد).

“Tali-tali Islam pasti akan putus satu-persatu. Maka setiap kali putus satu tali (lalu) manusia (dengan sendirinya) bergantung dengan tali yang berikutnya. Dan tali Islam yang pertamakali putus adalah hukum(nya), sedang yang terakhir (putus) adalah shalat. (Hadits Riwayat Ahmad dari Abi Umamah menurut Adz – Dzahabi , dan menurut Syu’aib Al-Arnauth isnadnya jayyid).

Hadits Rasulullah itu lebih gamblang lagi, bahwa putusnya tali Islam yang terakhir adalah shalat. Selagi shalat itu masih ditegakkan oleh umat Islam, berarti masih ada tali dalam Islam itu. Sebaliknya kalau shalat sudah tidak ditegakkan, maka putuslah Islam keseluruhannya, karena shalat adalah tali yang terakhir dalam Islam. Maka tak mengherankan kalau Allah menyebut tingkah “adho’us sholah” (menyia-nyiakan/ meninggalkan shalat) dalam ayat tersebut diucapkan pada urutan lebih dulu dibanding “ittaba’us syahawaat” (menuruti syahwat), sekalipun tingkah menuruti syahwat itu sudah merupakan puncak kebejatan moral manusia. Dengan demikian, bisa kita fahami, betapa memuncaknya nilai jelek orang-orang yang meninggalkan shalat, karena puncak kebejatan moral berupa menuruti syahwat pun masih pada urutan belakang dibanding tingkah meninggalkan shalat.

Di mata manusia, bisa disadari betapa jahatnya orang yang mengumbar hawa nafsunya. Lantas, kalau Allah memberikan kriteria meninggalkan shalat itu lebih didahulukan penyebutannya dalam urutan kejahatannya, berarti kerusakan yang amat parah. Apalagi kalau kedua-duanya, dilakukan, yaitu meninggalkan shalat, dan menuruti syahwat, sudah bisa dipastikan betapa beratnya kerusakan.

Tiada perkataan yang lebih benar daripada perkataan Allah dan Rasul-Nya. Dalam hal ini Allah dan Rasul-Nya sangat mengecam orang yang meninggalkan shalat dan menuruti syahwat. Maka marilah kita jaga diri kita dan generasi keturunan kita dari kebinasaan yang jelas-jelas diperingatkan oleh Allah dan Rasul-Nya itu. Mudah-mudahan kita tidak termasuk mereka yang telah dan akan binasa akibat melakukan pelanggaran amat besar, yaitu meninggalkan shalat dan menuruti syahwat. Amien.

بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ.

Khutbah Kedua

إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا} وَقَالَ: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا}
ثُمَّ اعْلَمُوْا فَإِنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِالصَّلاَةِ وَالسَّلاَمِ عَلَى رَسُوْلِهِ فَقَالَ: {إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا}.
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ. اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ، وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ. 

(Dibaca 10.696 kali, 2 untuk hari ini)