Ilustrasi : www.dream.co.id


Port Dickson: Rekaman video yang tersebar di situs sosial menunjukkan seorang wanita rebah ketika menunaikan solat sunat Tarawih di masjid di Port Dickson (Malaysia / Negeri Sembilan), hanya pitam bukan meninggal seperti diduga.

Rekaman berdurasi 51 detik yang menampilkan wanita itu rebah secara tiba-tiba dan dibantu jamaah lainnya tersebar malam tadi dengan mengambil komentar ‘jatuh saat solat terawih di Masjid Jamek PD … Innalillah’ dan ‘wanita meninggal ketika solat terawih’.

Eksekutif Masjid Jamek Abdullah Sijang, Muhammad Abu Dhiral Burhanuddin mengatakan, dia terkejut ketika rekaman kamera sirkuit tertutup (CCTV) kejadian itu menjadi viral dengan informasi yang salah.

Menurutnya, dalam kejadian 9.40 malam kemarin, wanita berusia 30-an tersebut yang sholat di dalam shaf wanita rebah secara tiba-tiba sebelum dibantu beberapa jemaah wanita lain.

“Wanita itu pitam dan beristirahat sebentar setelah rebah. Dia kemudian meneruskan solat terawih seperti biasa. Jemaah pria yang berada di depan tidak menyadari kejadian karena tidak ada keributan terjadi.

“Kita kesal rekaman CCTV itu tersebar dengan informasi yang tidak tepat,” katanya ketika ditemui, hari ini.

Artikel ini diterbitkan pada: Kamis, 9 Juni 2016 @ 12:36 PM

Rekaman CCTV yang tersebar menampilkan wanita rebah ketika solat sunat Tarawih. FOTO ihsan pembaca

Mohd Khidir Zakaria

am@hmetro.com.my

Sumber :hmetro.com.my

(nahimunkar.com)

***

Pitam, bukan meninggal

https://youtu.be/RgDv8SW21Rs

Port Dickson: Rakaman video yang tersebar di laman sosial menunjukkan seorang wanita rebah ketika menunaikan solat sunat Tarawih di masjid di Port Dickson, hanya pitam bukan meninggal dunia seperti didakwa.

Rakaman berdurasi 51 saat yang memaparkan wanita itu rebah secara tiba-tiba dan dibantu jemaah lain tersebar malam tadi dengan memuat komen ‘jatuh semasa solat terawih di Majid Jamek PD… Innalillah’ dan ‘wanita meninggal ketika solat terawih’.

Eksekutif Masjid Jamek Abdullah Sijang, Muhammad Abu Dhiral Burhanuddin berkata, dia terkejut apabila rakaman kamera litar tertutup (CCTV) kejadian itu menjadi viral dengan maklumat yang salah.

Menurutnya, dalam kejadian 9.40 malam kelmarin, wanita berusia 30-an terbabit yang solat di dalam saf wanita rebah secara tiba-tiba sebelum dibantu beberapa jemaah wanita lain.

“Wanita itu pitam dan berehat sebentar selepas rebah. Dia kemudian menyambung solat terawih seperti biasa. Jemaah lelaki yang berada di hadapan tidak menyedari kejadian kerana tiada kekecohan berlaku.

“Kita kesal rakaman CCTV itu tersebar dengan maklumat yang tidak tepat,” katanya ketika ditemui, hari ini.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 9 Jun 2016 @ 12:36 PM

Rakaman CCTV yang tersebar memaparkan wanita rebah ketika solat sunat Tarawih. FOTO ihsan pembaca

Mohd Khidir Zakaria

am@hmetro.com.my

Sumber :hmetro.com.my

(nahimunkar.com)

(Dibaca 395 kali, 1 untuk hari ini)