Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan

membuat pernyataan pers bahwa umat Islam wajib isytihar perang

terhadap organisasi IFC itu dan minta 50 politisi Islam yang menurunkan

tanda tangan sebagai mendukung pembentukan IFC itu bertaubat kepada Allah swt

karena dikhawatirkan aqidah mereka sudah batal.

Demikian berita yang ramai di media sosial.

Inilah beritanya.

***

Berita yg amat menyedihkan: Asosiasi Melayu Murtad atau IFC International forum council sudah disetujui register dan tidak keluar kat Newz.

Silahkan cari majalah millenium:

DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN

ALLAHHUAKBAR

Organisasi Melayu Murtad telah disetujui !!!

persatuan Melayu Kristen telah SAH didirikan di Malaysia !!!

Injil telah dicetak & dibagikan …

IFC buat Roadshow besar sokong kebebasan beragama …

Bersedialah wahai saudara – saudari ku yang tercinta …

Berdoalah semoga UMAT ISLAM SELAMAT

tolong sebarkan kepada yang dicintainya AGAMA ALLAH

(Agama Islam) …

gambar Lina Joy (belakang sekali) & Para pengacaranya.

ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Baca sama-sama

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila berkait dengan soal akidah. Nak jadi apa dah ni ??

Patut laa ada yang kata tak nak ada anak. Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah. baik tak de anak langsung !!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat pernyataan pers bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap organisasi IFC itu dan minta 50 politisi Islam yang menurunkan tanda tangan sebagai mendukung pembentukan IFC itu bertaubat kepada Allah swt karena dikhawatirkan aqidah mereka sudah batal. Datuk Harussani juga minta kepada semua pembicara, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumat bahwa organisasi IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.

Tuan-tuan tau depa IFC minta apa kat PM?

Depa hantar memorandum kepada PM meminta 15 hal sehubungan dengan Islam sehingga dimasukkan dalam konstitusi Malaysia. Antaranya:

  • Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan setiap agama hingga anak itu berusia 18 tahun – Tu dia tuan. Ini apa cerita ni? Artinya, anak-anak kita langsung tidak dapat dididikkan dengan cara Islam. Kita tak bisa bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai usia 18 tahun, baru bisa duduk bincang di pengadilan, tanya kat anak kita, ‘Hang nak ikut agama apa?’ … Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak dapat nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Konstitusi Negara.
  • Di dalam dokumen identifikasi mykad dan passport dihapus kolom identitas agama – maknanya, kata ‘Islam’ yang ada kat mykad kita itu, depa minta di’tiada’kan.
  •  Setiap orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.
  •  Setiap orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, harus dia tukar agama non Islam.
  • Sebagaimana pemerintah Malaysia menyalurkan dana ke masjid-masjid, begitu juga pemerintah Malaysia harus menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.
  • Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat harus dihapuskan, karena ia menghina agama bukan Islam.
  • Hilangkan pengadilan syariah karena ia juga menghina agama-agama lain – pengadilan syariah kalau takdak, habih la kita tuan. Meskipun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya pengadilan yang defence agama kita. Kalau pengadilan syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana? … Kalau tak dak pengadilan syariah, maknanya, pernikahan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, pernikahan akan dilakukan secara terdaftar
  • Setiap orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada ahli waris yang tidak beragama Islam.
  • Setiap pasangan yang bukan Islam, ketika masuk Islam, maka hak perawatan anak tidak bisa diberikan kepada mereka.
  • Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menjelaskan tentang ajaran Islam dalam bahasa masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain dari Islam juga harus diberi ruang.
  • Sebagaimana Quran, hendaklah pemerintah Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk didistribusikan di seluruh negara.
  • Apa istimewanya Islam sehingga dinobatkan sebagai agama resmi di Malaysia? … lagi 3 ana tak ingat, anta bisa refer dalam Majalah Millenium Muslim Ini dia tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitivitas kita terhadap agama kita sendiri? … Datuk Harussani tegur PM dan 50 politisi Islam yang sokong organisasi tersebut sehingga dibatalkan organisasi itu.

Tau 50 orang Islam tu kata apa? … Depa kata kat

Mufti Perak, ‘Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded

langsung! ‘…

Datuk Harussani kritik dalam majalah ‘Millenium Muslim’,

katanya, ‘Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,

maka inilah hadiahnya! ‘…

Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuk koran-koran,

macam ada benda dalam mulut sampai dapat nak buka!

—————————–

** SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE ‘DIWAJIBKAN’ POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA … KARENA INI BAGIAN DARI JIHAD … SUPAYA SAUDARA MUSLIM [truncated by WhatsApp]

 murt

murtad2

murtad

Ahmad Solihin /28 Juli ·

Berita yg amat menyedihkan : Persatuan Melayu Murtad atau IFC International forum council sudah diluluskan register dan tidak keluar kat newz.
Sila cari majalah millenium:
DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN…
ALLAHHUAKBAR
Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!!
persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia!!!
Injil telah dicetak & diedar…
IFC buat Roadshow besar-besaran sokong kebebasan beragama…
Bersedialah wahai saudara – saudari ku yang amat disayangi…
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH
(Agama Islam)…
gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya.
ISLAM DIHINA DI MALAYSIA
Baca sama-sama…
Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila berkait dengan soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah. baik tak de anak langsung!!!
Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahawa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan tandatangan sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal.  Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.
Tuan-tuan tau depa IFC minta apa kat PM?…

Depa hantar memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia. Antaranya:

  1. Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
    – Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, ‘Hang nak ikut ugama apa?’…Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.
  2. Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama – maknanya, perkataan ‘Islam’ yang ada kat mykad kita itu,depa minta di’tiada’kan.
  3. Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.
  4. Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.
  5. Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.
  6.  Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.
  7. Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain – mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?…Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar
  8. Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.
  9. Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.
  10. Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.
  11. Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.
  12. Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? …lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?…Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu.
    Tau 50 orang Islam tu kata apa?… Depa kata kat
    Mufti Perak, ‘Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
    langsung!’…
    Datuk Harussani balas dalam majalah ‘Millenium Muslim’,
    katanya, ‘Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
    maka inilah hadiahnya!’…
    Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
    macam ada benda dalam mulut sampai boleh nak buka!
    —————————–
    **SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE ‘DIWAJIBKAN’ POST KEPADA SAUDARA MUSLIM
    LAINNYA… KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD… SUPAYA SAUDARA MUSLIM[truncated by WhatsApp]

4 November pukul 17:32 ·

(nahimunkar.com)

(Dibaca 3.241 kali, 1 untuk hari ini)